Resum de cursos seleccionats: 0 cursos

Els Juliols 2018

1968: quan empal·lidí el vermell de les senyeres

A cinquanta anys del 68

El 1968 fou any pletòric d’esdeveniments: des del desencant d’alguns escriptors, Aub, Barral, Castellet, Enzensberger o els Goytisolo en el Congreso Cultural de la Habana, fins la revolta estudiantil i obrera francesa, amb 7.000.000 de vaguistes i la República totalment paralitzada; més d’un testimoni va veure possibles analogies amb l’inversemblant  estiu català de 1936 i el Partit Comunista fent, en aquests 90 dies d’esperances i fantasies, tots els papers de l’auca. Pepe Martínez lamentà la traïció d’un PCF, intimidat davant les masses i el jovent i trampejant amb el moviment obrer. De la frustració de la primavera de Praga a la massacre d’universitaris a Tlatelolco. El que ocorregué en un món alterat per la revolució cultural xinesa, la lluita pels drets civils als EUA, les protestes contra la guerra del Vietnam o l’impacte d’intel·lectuals com Adorno, Fromm o Marcuse.

Entre les seqüeles destacaren el desencís total amb el comunisme francès o rus, la regulació del nou capitalisme, d’estat o liberal, per a evitar nous ensurts i contratemps o, a Espanya, la creació de nous partits i grups radicals donat el descrèdit del PC.

Seleccionar curs

1.     Panorama cultural dels anys 60

2.     Cuba, mutació política [en castellà]

3.     Escola de Frankfurt [en castellà]

4.     Del Concili vaticà en endavant

5.     Era a Paris el maig francès [en castellà]

6.     Sobre els i les protagonistes

7.     Les dones surten a escena [en castellà]

8.     Les conseqüències dels fets de 1968

9.    1968. Llegat social i econòmic

10.   Taula rodona: «1968. Quan empal·lidí el vermell de les senyeres»

Coordinadors:

1.   Miquel Izard, professor jubilat de la Universitat de Barcelona

1.     1. Bernat Muniesa, professor jubilat de la Universitat de Barcelona

2.     2. Verena Stolcke, professora jubilada de la Universitat Autònoma de Barcelona

3.     3. Dolores Juliano, professora jubilada de la Universitat de Barcelona

4.     4. Roser Solé Basteiro, llicenciada en Filosofia i Teologia

5.     5. Irene Castells, professora jubilada de la Universitat Autònoma de Barcelona

6.     6. Laura Núñez, llicenciada en Antropologia per la Universitat de Barcelona

7.     7. Elsa Plaza Müller, doctora en art per la UB,  estudià a Vincennes, participà en la VocalIa de dones del Districte V i a La Sal bar biblioteca feminista i a les Edicions de les dones

• Període de preu reduït – (fins al 31 de maig de 2018)
    — Públic general: 174€
    — Col·lectius amb descompte: 149€

• Període de preu no reduït – (A partir de l'1 de juny de 2018)
    — Públic general: 194€
    — Col·lectius amb descompte: 169€

• Comunitat UB:

• Subscriptors de La Vanguardia
  • Subscriptors d’Núvol
  • Membres del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona
  • Membres del club GenTMB
  • Socis de l'Associació Comunicació Pública

La matrícula d’Els cursos s’obre a les 10 h del dilluns 16 d’abril i finalitza el mateix dia de l’inici del curs escollit.

A través d’Internet clicant l’enllaç següent o en persona en una de les diverses seus de l’Àrea de Formació Complementària.

Matrícula amb factura: una empresa o autònom pot pagar una part o la totalitat de l’import de la matrícula. En el cas que requereixi una factura, la persona interessada ha d’emplenar un formulari amb les dades de facturació i l’ha de fer arribar a la secretaria, personalment o per correu electrònic, com a molt tard vint dies abans de l’inici del curs. Un cop rebut el formulari, la Universitat de Barcelona emet la factura corresponent. És important que l’alumne no pagui el curs si demana factura.

Un cop efectuat el pagament, es lliura en mà o per correu electrònic el paper de confirmació de matrícula que acredita la persona com a estudiant del curs (o cursos) matriculat. El personal de l’organització pot demanar aquest paper en el moment d’accedir a l’aula el primer dia de l’activitat.

Es pot sol·licitar mitjançant un missatge de correu electrònic. En qualsevol cas ha de ser justificada degudament per motius acadèmics, laborals, de malaltia o d’altres, a resoldre per la Direcció de l’AFC. El termini per presentar la sol·licitud d’anul·lació de matrícula és de set dies naturals abans de l’inici del curs matriculat.

L’organització d’Els Juliols es reserva el dret d’anul·lar un curs si no arriba a un nombre mínim d’alumnes matriculats.

Nombre i quantitat dels ajuts: la Universitat de Barcelona, gràcies a la col·laboració d’Acciona ha convocat 30 ajuts adreçats als seus estudiants de grau, màster o doctorat matriculats durant el curs 2017-2018. L’ajut consisteix en una subvenció de 74,50 euros per fer un curs d’Els Juliols.

• Matricular-se en un curs d’Els Juliols entre el 16 d’abril i el 4 de juny. En el moment de fer la matrícula, cal seleccionar el col·lectiu amb descompte Comunitat UB.
  • Emplenar l’imprès normalitzat de sol·licitud que es facilita des de la unitat de Beques i Ajuts a l’Estudiant (beques de col·laboració, Pavelló Rosa) i a la seu electrònica, i presentar l’imprès normalitzat en qualsevol registre de la UB del 16 d’abril al 4 de juny de 2018.
  • Un cop publicada la resolució de la convocatòria, la persona beneficiària rep un comunicat per SMS en què se la informa de la concessió de l’ajut. Per tal de tramitar la devolució corresponent de l’ajut, el beneficiari haurà de facilitar:

— Fotocòpia de l’IBAN on aparegui el nom del titular. En el cas que el titular del compte sigui diferent del beneficiari de l’ajut, facilitar també fotocòpia del DNI del titular del compte.
    — Fotocòpia del DNI.
    *en el cas que el titular del compte sigui diferent del beneficiari de l'ajut, també caldrà facilitar una fotocòpia del DNI del titular de la compte.

Filòlegs i sociolingüistes, detectius de les paraules

Dates: 02/07/2018 - 13/07/2018

Amor diví i amor humà

Duració: 20 hores    Llengua: ES